Popularne komplikacje podczas podróży

Co zrobić, gdy np. w drodze na wakacje przestanie działać nam pojazd? Możliwości jest kilka. Jako pierwsze – da się rzecz jasna popróbować swoich możliwości i w pojedynkę patrzeć pod maskę. Następnie – da się zawieźć auto do miejsca serwisowego. O takich dwóch opcjach jest poinformowany w zasadzie każdy kierowca, jednak… to bez wątpienia zbyt mało!

Zwłaszcza – bez znaczenia, czy zapali się światełko, czy też nie – pozostańmy przezorni z uzupełnianiem oleju. Reguła jest przeto taka, że gorsza jest zbyt wielka jego ilość aniżeli przesadnie mała, toteż – nim jakąkolwiek rzecz zrobimy – musimy poczekać na ostudzenie silnika i zmierzyć zaistniały poziom.

Jeśli problem zasygnalizowała wcześniej czerwona kontrolka na ekranie, najrozsądniej w momencie zadzwonić po pomoc na drodze. Czerwone kontrolki wskazują bowiem, iż spotkaliśmy się z poważną awarią, co może zakończyć się też popsuciem całego silnika. Jak tylko toteż taka rzecz nas spotka, musimy popróbować kilka razy włączyć (ale należy uważać na wyładowanie się akumulatora!), zbadajmy wysokość paliwa i – jak tylko nic nie uległo zmianie – wydzwońmy po pomoc.

Skądinąd, jeżeli awarię poprzedziła żółta migawka, nie musimy dzwonić po zapomogę. Tego typu światła oznaczają wszak, iż rzeczywiście silnik posiada pewnego rodzaju wadliwość, wszak jest możliwość pojechać z tym do warsztatu i w tym miejscu ją naprawić.

Powszechnym błędem w takich sytuacjach jest wyjęcie bezpieczników nie posiadając potrzebnej informacji, a taka rzecz może sprowadzić na nas inne trudności (na przykład otworzenie poduszki powietrznej). Następnym niedopatrzeniem, a raczej niedotrzymaniem jest nieposiadanie w ekwipunku głównego osprzętowienia – przyrządu do podnoszenia, kluczyków, śrubokręta, kombinerek i tym podobne. W tym czasie także malutkie usterki będą potrzebowały poparcia zewnętrznego.


Całe szczęście, jeśli mowa o posługach w rodzaju pomoc drogowa Łódź, w Krakowie czy Warszawie oraz w zasadzie każde większe (a nawet niewielkie!) polskie miasto może zagwarantować ich wysoki poziom. W ten sposób większość mankamentów zdołamy naprawić w drodze. Lecz z drugiej strony – jeśli awarii podlegnie zawieszenie albo schemat napędu – nasz pojazd w zasadzie na pewno będzie wywieziony. Mechanicy drogowi – bezwzględnie, jak są wyspecjalizowani – nie dysponują bowiem przyrządami jakie pozwalają na wykonanie takich skomplikowanych robót.